Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Masz tylko 50 milisekund aby klient zaufał Twojej stronie www

4 min czytania
17 sierpnia 2023, 12:00
Spis treści

Wyniki badań

Natknąłem się na badania (źródło) gdzie testowano ile czasu zajmuje użytkownikowi wyrobienie sobie opinii na temat atrakcyjności wizualnej strony www.

Badani zostali poddani testom, gdzie mieli ocenić na kilka sposobów daną stronę internetową.

Masz tylko 50 milisekund aby klient zaufał Twojej stronie www

Wyniki były bardzo podobne gdy mieli na to 50 milisekund jak i 500 milisekund.

Pierwsze wrażenie na użytkowniku jest bardzo ważne. Jeśli o to nie zadbamy to możemy go bezpowrotnie stracić.

Nawet jeśli zostanie na naszej stronie, to będzie patrzył przez pryzmat tego pierwszego wrażenia. Co może nie być dla nas wartościowe.

Zatem pozwoliłem sobie na stwierdzenie, że my - przedsiębiorcy i właściciele stron www - mamy bardzo mało czasu na zdobycie zaufania naszych potencjalnych klientów.

Od czego zacząć?

Co do zasady to każda podstrona jest ważna na naszej stronie. Natomiast są podstrony, które są najczęściej odwiedzane - zazwyczaj to te, na które użytkownicy wchodzą najpierw.

Musisz wiedzieć jakie masz główne “strony lądowania”. Często jest to po prostu strona główna.

Natomiast zdarza się, że użytkownicy kierowani są z reklam lub wyników organicznych na dedykowane podstrony, tzw. landing page.

Musimy szczególnie zadbać o pierwszy ekran na tych stronach - czyli o to co widzą nasi klienci zaraz po wejściu na stronę.

Zadbaj o szybkość wczytywania się strony.

Jak wywołać efekt “wow”?

Nie ma jednej i idealnej opcji pasujących dla wszystkich. Natomiast z moich obserwacji wynika, że największy efekt ”wow” robi wideo w tle.

Dzięki niemu możemy w bardzo szybki i prosty sposób przedstawić to czym się firma zajmuje. Często te filmy są bardzo atrakcyjne przez co przyciągają uwagę - a o to nam chodzi.

Użytkownik chętniej zejdzie w dół strony czy przejdzie do kolejnych zakładek zapoznając się z resztą treści.

Czy twoje treści są zrozumiałe dla klienta?

Należy pamiętać, że mamy naprawdę mało czasu a chcemy przedstawić użytkownikowi naszą firmę.

Na pierwszym ekranie musimy zawrzeć tytuł strony, który będzie miał jasny przekaz. Zrozumiały dla twoich klientów.

Uwaga na pułapkę związaną z tym, że my właściciele firmy rozumiemy ten tytuł. A niekoniecznie musi to być zrozumiałe dla naszych klientów.

Warto zbadać ten temat. Wystarczy przedstawić kilku klientom propozycję tytułu strony i poprosić o opinie.

Możemy też pod tytułem umieścić jednozdaniowy opis firmy. Przestrzegam tylko aby treść była napisana konkretnie. Należy wystrzegać się zbytnich ogólników lub zwrotów, które można przypisać niemal każdej firmie.

Nie używaj podobnych zwrotów: “Nowoczesne rozwiązania w biznesie z indywidualnym podejściem do każdego klienta”.

Czasami lepiej już zostawić puste miejsce, niż umieszczać taki tekst :)

Jak ludzie czytają treści na stronie www?

Wspomnę jeszcze o jednym punkcie, który będzie istotny w przypadku struktury treści na stronie.

Według badań Eyequant nasz wzrok najpierw idzie w kierunku górnego lewego rogu.

Z pomocą poniższej grafiki możemy ocenić czy nasz główny przekaz na stronie jest w odpowiednim miejscu.

Priorytetowe miejsca

Nawiązując do artykułu treści na stronie www nie czytamy, tylko skanujemy. Robimy to w kształcie litery F.

Najlepiej zobrazuje to poniższe zdjęcie. To również może nam uświadomić czy na pewno struktura na naszej stronie jest prawidłowo zbudowana. Również w kontekście pierwszego ekranu, który widzą potencjalni klienci.

Kształt F

Podsumowanie

Użytkownik wyrabia sobie pierwsze wrażenie o stronie www już w czasie 50ms.

Mamy bardzo mało czasu na to, aby zaimponować, zaciekawić go i przedstawić mu naszą firmę.

Warto zwrócić uwagę na to, że częściej patrzymy na lewą część strony www niż na prawą.

Zastanawiasz się czy Twoja strona jest odpowiednio przygotowana?

Zapisz się na bezpłatną konsultację.

 

Dla firm
Checklista przed wykonaniem strony www
Ta checklista ułatwi Ci przemyślenie tego co powinno znaleźć się na Twojej stronie www.
Pobierz checklistę
Checklista przed wykonaniem strony www
Strzałka

O autorze

Ponad 10 lat zajmuję się tworzeniem stron i sklepów www. Jako samouk, bez doświadczenia komercyjnego dostałem swoją pierwszą pracę.
Po kilku latach w branży zobaczyłem, że jestem w stanie robić to jeszcze lepiej - na własnych zasadach.
Tak powstała firma Webgravity i już 4 lata wraz ze swoim zespołem pomagam stałym i nowym klientom w rozwoju ich biznesów w internecie.
Bezpłatna konsultacja
Marcin Jamrogowicz
Marcin Jamrogowicz
Właściciel Webgravity
Główny programista
Webgravity logo
© Webgravity 2024. Wszelkie prawa zastrzeżone